İçindekiler

1.1. Süreç Tasarım Editörü

Menüde Süreç Yönetimi → Süreç Tasarımı (flw1000) ile listeye ulaşabilirsiniz. Buradan ekle diyerek Süreç Tasarımı (flw1001) ekranını açarak tasarlama editörüne giriş yapabilirsiniz.

1.1.1 Tanım

Sürece ait genel bilgilerin tanımlandığı kısımdır.

İlgili Kullanıcılar: İşlerim ekranında (flw1100) hangi kullanıcıların bu süreci görebileceğini seçeriz. Boş bırakılırsa tüm kullanıcılar görebilir.

Başlama-Bitiş Zamanı: Sürecin çalışacağı zaman aralığı belirtilir.

Kilitli (Çözüm Ortağı): Çözüm ortakları isterlerse sürece kilit ekleyebilirler, böylece süreç tasarımına sadece kendileri girebilir, değiştirebilir. Checkbox tıklandığında çözüm ortağı kullanıcı adı ve şifre bilgileri sorulacak, bilgiler doğru girildiyse aktifleşecektir. Böylece sürece her değiştirme ve inceleme modunda girişlerde doğrulama istenecektir.

Başlatma Türü: Detaylı bilgi için link.

1.1.2 Tasarım

Üst barda tasarımda kullanacağımız araçlar ve editör fonksiyonları bulunur. Tasarım araçları detaylı anlatımı dökümanda mevcut, bu kısımda editör fonksiyonlarının ne işe yaradığını anlatacağız.

Kopyala & Yapıştır: Nesne yada nesneleri aradaki bağlantıları ile birlikte kopyalar. Mevcut editöre yada başka ekranlarda açık olan editöre yapıştır diyebilirsiniz, hatta iki farklı istemci arasında bile kopyalama işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

İleri & Geri (Undo, Redo): Editör üzerinde yapılan son işlemin bir önceki adımına almak, ya da geri alınan işlemi eski haline döndürmek için kullanılır.

Nesne Silme : Seçili nesneler siler.

Hizalama : Seçili nesnelerin hizalanması için kullanılır.

Sahne Modu : Toplu seçim modu ve sahne modu diye 2 değeri vardır. Toplu seçim modunda nesnelerin seçimi mümkündür. Sahne modunda tüm sahneyi mouse sol tuşuna basılı tutarak hızlıca taşıyabilirsiniz.

Büyültme & Küçültme : Sahneyi büyültür yada küçültür. Süreç kaydedildiğinde sahnenin son büyüklük derecesi de kaydedilir.

Grid : Arkaplandaki kareli görünüm aktif edilir yada kaldırılır.

Çizgi Tipi : 2 nesne arasındaki bağlantı görünümünü düz yada kavisli çizgi şeklinde değiştirir.

Çözüm Ortağı Girişi: Çözüm ortağı kilitli nesneler açmak için kullanılır. Çözüm ortağı kullanıcı adı ve şifresi doğru girilirse kapalı nesneler açılır.