Herhangi bir menüden rapor çağrıldığında ilk parametre ekranı görünür. Parametre ekranı raporun hazırlanması aşamasında kullanılacak olan parametrelerin girildiği ekrandır. Zorunlu, mutlaka girilmesi gereken parametreler olabileceği gibi, zorunlu olmayan parametreler de vardır. Örneğin cari ekstre için bir cari seçilmelidir.
Parametre ekranı dört bölümden oluşur:
İki çeşit tasarım şekli vardır.
Tasarım çerçevelerden oluşmaktadır. Bu çerçevelere göre rapor render edilmekte ve gösterilmektedir. Sayfa Üst Bilgisi: Her sayfada en üstte gözükür. (Örneğin sayfa numarası bu kısma eklenebilir). Rapor alan nesneleri eklenebilir.
Rapor Başlığı: Sadece raporun ilk sayfasında gözükür. Rapor alan nesneleri eklenebilir.
Sayfa Başlığı: Her sayfanın gözükür (üstte). Rapor alan nesneleri eklenebilir.
Satır Alanları: Rapor satırlarını oluşturur. Rapor ve satır alan nesneleri eklenebilir.
Sayfa Altlığı: Her sayfanın gözükür (altta). Rapor alan nesneleri eklenebilir.
Rapor Altlığı: Sadece raporun son sayfasında gözükür. Rapor alan nesneleri eklenebilir.
Sayfa Alt Bilgisi: Her sayfada en altta gözükür. Rapor alan nesneleri eklenebilir.
Sayfa Arka Plan Çerçevesi: Her sayfada arka planda gözükür. Rapor alan nesneleri eklenebilir.
Sayfa Ön Plan Çerçevesi: Her sayfada ön planda gözükür. Rapor alan nesneleri eklenebilir.
Detay Alan Çerçeveleri: Satıra bağlı detay alanlarının tasarımın yapıldığı çerçevelerdir. Rapor, satır ve ilgili detay alan nesneleri eklenebilir. 3 bölümden oluşur.
Rapor tasarımına eklenebilecek alanları ait tiplerdir.
Yazı: Text değerleri görüntüleyen alandır. Örnek: cari ünvanı
Sayı: Sayısal değerleri görüntüleyen alandır. Örnek: borç, alacak
Tarih: Tarih değerlerini görüntüleyen alandır. Örnek: vade tarihi
Saat: Saat değerlerini görüntüleyen alandır. Örnek: fatura saati
Sayı Formülü: Mevcut sayısal alanların formulize edilmesinde kullanılır. Örneğin iki alan değerini toplamak için kullanılabilir.
Yazı Formülü: Metin alanlarını formatlamak, birleştirmek gibi durumlarda kullanılır. Örneğin adı ve soyadı adında iki alan değeri birleştirilip görüntülenebilir.
Tarih Formülü: Tarih alanlarına formülize etmede kullanılır. Örneğin işlem tarihinin 7 gün sonrası
Toplam: Rapor ve sayfa toplamında ilgili satır alanının toplam değerini görüntüler.
Ortalama: Rapor ve sayfa ortalamasında ilgili satır alanının ortalama değerini görüntüler.
Yazı Listesi: Bir liste şeklinde gelen yazıları görüntüler. İndex alanında listedeki hangi elemanın görüntüleneceği seçilir.
Karışık Liste: İçerdiği verinin tipi bilinmiyorsa bu listeler kullanılır. Örneğin dinamik alanlar.
Sayı Listesi: Bir liste şeklinde gelen sayıları görüntüler. İndex alanında listedeki hangi elemanın görüntüleneceği seçilir.
Tarih Listesi: Bir liste şeklinde gelen tarihleri görüntüler. İndex alanında listedeki hangi elemanın görüntüleneceği seçilir.
Saat Listesi: Bir liste şeklinde gelen saatleri görüntüler. İndex alanında listedeki hangi elemanın görüntüleneceği seçilir.