Aksiyon Türleri
Aksiyon sürecin çalışma zamanını belirtir. Tanım ekranında Başlatma Türü
alanından seçim yapılır. 3 aksiyon türü vardır:
Manuel
Süreç manuel (elle) çalıştırılabilir. İşlerim (flw1100)
ekranından yada tasarım ekranından Test Et
butonu aracılığıyla çalıştırılabilir.
Manuel süreçlerinizi oluştururken;
- İşlem yapan kullanıcıya [KULLANICI] değişkeni ile ulaşabilirsiniz. Örneğin;
[KULLANICI.kullaniciadi]
- Sürecin firma bilgisine [FIRMA] değişkeni ile ulaşabilirsiniz. Örneğin;
[FIRMA.firmakodu]
- Süreçte anlık tarih bilgisine [BUGUN] değişkeni ile ulaşabilirsiniz. Örneğin;
[BUGUN]
- Süreçte anlık saat bilgisine [SAAT] değişkeni ile ulaşabilirsiniz. Örneğin;
[SAAT]
Zamanlayıcı
Süreç önceden planlanan bir zamanda çalıştırılır. Başlatma türü zamanlayıcı seçilirse açılan seçeneklerden tanım yapılır. Burada boş bırakılan değerler 'her zaman' anlamına gelir. Örneğin her sabah 8:30 da çalışmasını istediğimiz süreç için dakika alanında 30, saat alanında 8 seçeriz ve diğer alanları boş bırakırız.
Zamanlayıcı ile süreçlerinizi oluştururken;
- Sürecin firma bilgisine [FIRMA] değişkeni ile ulaşabilirsiniz. Örneğin;
[FIRMA.firmakodu]
- Süreçte anlık tarih bilgisine [BUGUN] değişkeni ile ulaşabilirsiniz. Örneğin;
[BUGUN]
- Süreçte anlık saat bilgisine [SAAT] değişkeni ile ulaşabilirsiniz. Örneğin;
[SAAT]
Aksiyon
DİA içerisinde gerçekleşen bir olaydan sonra çalışmasını istediğimiz süreçlerdir. Aksiyon combosunda tanımlı aksiyonlar ve türleri seçilir. Örneğin 'Cari Kart' için 3 aksiyon türü vardır: 'Ekle', 'Değiştir', 'Sil'. İstenirse toplu seçim ile birden fazla tür de seçilir. Örneğin süreç cari eklendiğinde ve değiştirildiğinde tetiklensin gibi.
Aksiyon ile birlikte aksiyonun gerçekleştiği fiş/kart'a ait bilgilere ulaşmak mümkündür. KAYNAK
sonuç değişkeni içerisinde bu bilgilere ulaşılabilir. Örneğin cari kartın _key
bilgisine ulaşmak için [KAYNAK._key]
, cari kartın unvan bilgisine erişmek için [KAYNAK.unvan]
gibi. Burada sadece işlemin yapıldığı ana tablodaki alanlara ulaşabilirsiniz (scf_carikart
).
Örneğin cari kartın ana adresi alt tabloda tutulduğu için KAYNAK
sonuç değişkeninden ulaşılamaz, ama sorgu aracı kullanarak basit bir sorgu ile carinin adreslerine ulaşılabilir. Örnek sorgu aşağıdaki gibi olabilir:
SELECT * FROM scf_carikart_adresleri WHERE _key_scf_carikart = [KAYNAK._key]
Benzer örneği fatura için yapalım, örneğin aksiyon olarak Fatura
, aksiyon türü olarak da Ekleme
seçelim. Fatura içerisinde geçen stokları ve kalem miktarını almak istediğimizde aşağıdaki gibi sorgu yazabiliriz.
SELECT (SELECT aciklama from scf_stokkart where _key=kalem._key_kalemturu) as stokadi, miktar FROM scf_fatura_kalemi kalem WHERE kalem._key_scf_fatura= [KAYNAK._key]
[KAYNAK.action] : Aksiyonun türünü bu şekilde alabilirsiniz. Aksiyon türleri:
- new : ekleme
- update : güncelleme
- delete : silme
- cancel : iptal etme
Örnek bir eğer fonksiyonunda action alanının nasıl kullanıldığı aşağıdaki gösterilmiştir:
Aksiyon ile süreçlerinizi oluştururken;
- İşlem yapan kullanıcıya [KULLANICI] değişkeni ile ulaşabilirsiniz. Örneğin;
[KULLANICI.kullaniciadi]
- Sürecin firma bilgisine [FIRMA] değişkeni ile ulaşabilirsiniz. Örneğin;
[FIRMA.firmakodu]
- Süreçte anlık tarih bilgisine [BUGUN] değişkeni ile ulaşabilirsiniz. Örneğin;
[BUGUN]
- Süreçte anlık saat bilgisine [SAAT] değişkeni ile ulaşabilirsiniz. Örneğin;
[SAAT]