gelistirici:diaflow:fonksiyon_dosya_gonderme

Kontör: 1 sms kontör

Lisans: plus, enterprise

DİA içerisinde Rapor Çalıştır aracından alınan HTML, XLS, JSON, PDF formatlı ya da Sorgu Çalıştır aracı ile üretebileceğimiz XML, CSV, XLS veya XLSX formatlarında sonuç değişkenine aldığımız dosyaları gönderim türlerine göre kaydetmemizi sağlanmaktadır. Sorgu Çalıştır aracında dosya formatında veri hazırlamak için Sorgu Çalıştır dokümanını takip edebilirsiniz.

  • Açıklama: Fonksiyon için kısa açıklama eklenmelidir.
  • Renk: Aracın tasarımda hangi renkte gözükmesini istiyorsanız seçebilirsiniz.
  • Değişken Adı: Kayıt etmek istenilen veriyi tanımladığımız sonuç değişkeni belirtilmelidir. Örneğin; [carihesapekstresi], [stokkartlari]
  • Dosya Adı: Dosya ismi belirtilmelidir. Örneğin; carihesapekstresi.xls, stokkartlari.xml
  • Sıkıştır: Dosyanın .zip formatında kayıt edilmesini sağlamaktadır.
  • Gönderme Türleri:

Kullanıcının bilgisayarından belirtmiş olduğu dosya dizinine göre kayıt işlemini sağlamaktadır. Manuel başlatma türü için geçerlidir.

Dosyanın <sis5100> Dosya Listesine kayıt edilmesini sağlamaktadır.

Host, Kullanıcı Adı ve Parola bilgileri ile FTP sunucularına bağlantı sağlamaktadır. Sunucunun FTP bağlantılarında kayıt için izin vermiş olduğu klasör içerisine dosyanın gönderimi sağlanmaktadır.

Google APIs, Google Hizmetleri ile iletişime ve entegrasyonlarına izin veren servisleri içermektedir. Bağlantı kurmak için drive hesabınıza ait yeni bir proje oluşturmanız gerekmektedir. https://console.cloud.google.com/apis/dashboard adresinden yeni bir proje oluşturabilirsiniz. Tanımlamalar için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.

  • 1. Adım: Google Cloud konsolunuzdan oturum açınız.
  • 2.Adım: Bir Proje Seç açılır menüsüne ve Yeni bir Proje Oluştur' a tıklayınız.

  • 3.Adım: Arama çubuğuna Google Drive API'sini arayınız ve ardından Google Drive API'yi etkinleştirin.

  • 4.Adım: Kimlik Bilgileri menüsüne tıklayınız ve ardından Kimlik Bilgileri Oluştur'u seçiniz. OAuth İstemci Kimliği seçeneği İzin Ekranını Yapılandır butonuna tıklayınız.

  • 5.Adım: OAuth izin ekranında kullanıcı tipini belirtmemiz gerekmektedir. Harici seçerek oluşturunuz.

  • 6.Adım: Uygulama Adını, kullanıcı destek e-postasını ve geliştiricinin e-posta adreslerini giriniz.
  • 7.Adım: Yine sol menüden Oauth Consent Ekranına tıklayın + Kullanıcı ekle butonuna tıklayın ve e-mail adresinizi girerek kullanıcı ekleyin. Bu e-posta adresini kullanarak bu Uygulamaya erişebileceksiniz. Şimdi farklı bir tarayıcı sekmesinde, lütfen bu e-posta hesabına giriş yapınız.

  • 8.Adım: Soldaki Kimlik Bilgileri menüsüne tıklayın , ardından +Kimlik Bilgileri Oluştur'a tıklayın ve ardından OAuth İstemci Kimliği'ni seçin .

  • 9.Adım: Bu adımda Uygulama Türü'nden Masaüstü Uygulaması 'nı seçiniz. En alttaki oluştur düğmesine tıklayınız.
  • 10.Adım: İşleminizi tamamladığınızda bağlantı için gerekli olan Client ID ve Client Secret bilgilerini Dosya Kaydet aracındaki ilgili alanlara giriniz.

  • 11.Adım: Google Drive üzerinde hangi klasör içerisinde dosyanızı oluşturmak istiyorsanız Dosya ID alanına giriniz. Örneğin: https://drive.google.com/drive/folders/24594ZeZlkIF-adZu0vjLEFCU5D1Q-eER