Detay alanlarının genel olarak iki çeşit kullanımı vardır. Bir satıra ait detayı verebilir yada satırdan bağımsız olarak rapora yeni bir liste/çerçeve eklemek için kullanılır.

Örneğimiz şu şekilde olacak, belirtilen tarih arasındaki satış fatura listesi raporunu hazırlamak istiyoruz. Bir parametre ile de faturanın kalemlerini görüntülemek istiyoruz. Yani satır alanlarında faturalar listelenecek, fatura kalemleri diye bir detay alanı oluşturacağız ve bunu bir checkbox'a bağlayacağız. Önce parametre ekranını hazırlıyoruz.

Satır alanlarında faturalar gözükecektir, aşağıdaki şekilde satır alanlarımızı oluşturan query yazıyoruz.

Sonraki aşamada fatura kalemlerini gösteren detay alanını tuşuna basarak ekleyelim. Aşağıdaki ekrandan detay alan bilgilerini girelim. Burada “Rapor sonunda göster” kısmı “Hayır” olarak seçilmeli.

“Fatura kalemlerini göster” checkbox'ı seçiliyken çalışmasını istiyoruz. Bunun için parametre ekranda ilgili parametreyi değiştir deyip “Alan Özellikleri” penceresini açıyoruz. Burada “Bağlı Detay Alan Kodu” kısmında yeni eklediğimiz detay alanını seçiyoruz.

Şimdi detay alanı için sorgumuzu yazabiliriz. Detay alanı sorgusu yazarken satır alanlarında gelen bilgiler kullanılabilir. Burada biz satırda faturanın anahtar değerini (_key) alıyoruz.

Rapor önizlemesi fatura kalemleri de görüntülenmiş şekilde aşağıdaki gibidir.

Rapor sonlarında bazı listeler gösterilmek istenebilir. Örneğin cari ekstrenin sonunda dövizlere göre bakiye toplamı, şube bazında carinin bakiyesi, carinin en çok aldığı ürünler, … gibi detay listeleri sunulabilir. Yukardaki örnek çalışmaya istinaden bir rapor alan çalışması yapalım. Bu sefer gün gün fatura toplamlarını raporun altında görüntüleyelim.

Öncelikle tuşuna tıklayarak yeni detay alanımızı ekleyelim.

Sorgumuzu yazıyoruz.

Rapor tasarımı hazırlandıktan sonra aşağıdaki gibi raporun en sonunda gözükecektir.